پیرامونِ ما

عکس من
و اما هرگز نفهمیدم حقیقت به سادگی بازی های کودکانه ام بود...آمدم...آنقدر نفهمیدم تا تمام شدم

۱۳۸۹ مهر ۵, دوشنبه

خانواده شهدا،ایثار گران،آزادگان و....آوارگانِ جنگ



همیشه تمام بحثهای جنگ ایران و عراق با یاد و خاطره ی خانواده ی شهدا،ایثارگران،جانیازان و آزادگان به پایان میرسد.شاید در نگاه اول بار اصلی و مستقیم این جنگ طولانی و مخرب به دوش همین چند گروه باشد.اما آیا در محاسباتمان کمی اشتباه نکرده ایم؟آیا به دنبال خانواده ی شهدا ایثارگران و آزادگان نام یک قشر را جا ننداخته ایم؟
درست است که در این سالها کمتر کسی از آوارگانِ جنگ یاد کرده اما این فراموشی شاید خیانتی به این دوره از تاریخ و بیش از آن خیانتی به آوارگان این جنگ باشد.
آواره ی جنگ شاید زیرِ آتش توپ و خمپاره خون نداده باشد.شاید تا آخر عمر با ترکش گردن سر نکند.اما اولین صدای انفجار جنگ را در میدان اصلی شهرش شنیده.آواره ی جنگ به امید پس فردا شب که جنگ تمام شود هنوز به شهرش باز نگشته.آوارگیِ جنگ تاریخِ یک خانه را آتش زد.آوارگان تمام خاطراتِ کودکانه را به امید آخر هفته رها کردند و از شهر زدن بیرون.
با تشکر از: خانواده شهدا،ایثار گران،آزادگان و....آوارگانِ جنگ

۲ نظر:

  1. دوست عزیز
    سلام

    با توجه به اینکه لینک های صفحه سورپرایز سایت استاد ناظری از بین رفته و اصلاح هم نمیشه (به گفته مسئول سایت)
    شما میتونید لطف کنید در صورت داشتن فیلم ها با کیفیت HD اونها رو برای من پست کنید
    لطفا اگه دارید خواهش میکنم برای من هم بفرستید
    هزینه ها رو هم روی چشمم میزارم
    امیدوارم بتونم جبران کنم

    آدرس صفحه نامبرده
    http://www.shahram-nazeri.ir/news/3-master/12-newyourk-films.html

    با تشکر

    محمد سیدی
    09188784454

    پاسخحذف
  2. ممنونم دوست عزیز دیروزم و آشنای امروز
    مطلب جالبی بود


    محمد جواد صحافی

    پاسخحذف