پیرامونِ ما

عکس من
و اما هرگز نفهمیدم حقیقت به سادگی بازی های کودکانه ام بود...آمدم...آنقدر نفهمیدم تا تمام شدم

۱۳۸۹ مهر ۵, دوشنبه

خدایا دهه چهل...



خدایا سایه ی این چند نسیم باقی از دهه ی چهل را از سر ما کم نکن
اگر چهار پنج نفر را فاکتور بگیریم نه فیلمسازِ خوب داریم نه بازیگر.لیست اکران از لودگی ها و سوپر من های گیشه پر کن اشباع شده.خدایا احمد پور مخبر هم دهه ی چهلیست.خدایا هیچ حرفِ حسابی جای انتظامی و کشاورز و پرستویی و... نیامد.

خدایا شعر هم شعرِ ده چهل....نه؟..خدا؟..کدکنی و سایه اگر رفتند و یکی دو سال یک بزرگداشتی دادیمشان و یک جشنواره ای هم کردیم به نامشان بعدش چی میشه؟سال بعدش اصلا کسی پیدا میشه جایزه شان را ببرد؟خدا شعر ما هم که در نوپردازی و این صحبتها آش و لاش شد.شعر خوب نداریم.
سالگرد مشکاتیان بود این روزا.دهه چهلی بود.ساز و غنایمان هم دهه چهل نداشته باشد اعتباری ندارد.خدا شجریان و ناظری جلوی همین چشمان خودمان سال به سال از صدایشان آب میرود.نمیشود که هی بگذرد و همه مثل اینها بخوانند.آهنگها هم مثل آوازها لرزی به تن نمی اندازند.به قول هوشنگ ظریف این روزها همه مثل هم میخوانند و مینوازند.دهه چهل کجایی که یادت به خیر.
تااازه بازارِ رمان و نقاشی و هنرهای منقرض رو من اطلاعات ندارم.
خدا..همه بت میگن بابا خدا ولی اینجوری برابری رعایت نمیشه.شاید مامانی..ننه خدا بهتره
ننه خدا ینی تا آخر دنیا عاشقا برا هم شاملو و اخوان میخونن و میشینن دلشدگان و آژانس شیشه ای و هامون میبینن و بعد سی دی شیدا و عارفِ لطفی و مشکاتیان میدن به هم همش؟
ننه خدا یه دهه چهل برامون بیار.ما که مثل اونروزا اعدام و بزن بکش و خفه خونِ روزگار از سر و کولمون بالا میره.ما که سرهامان در گریبانن..ما که برادرامون غرقِ خونن..مثل دهه چهلیا.پس چرا شاملو و کیا رستمی و شهرام ناظری دیگه نمیسازی برامون؟؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر